Saturday, March 5, 2011

Sejarah dulu aku...

Masa aku kerja ngajaq dulu ada satu cerita lawak yang aku tak akan lupa (memang lawak habis). Habis marking kertas Year 6, aku pun nak la totalkan markah depa ni, aku perasan ada 1 paper student tak dak, mengagau aku cari. Habis segala kertas2 n buku2 berselerak atas meja aku tu , tapi tak jumpa.  Aku sangat pelik coz paper 1 ada, paper 2 tak ade . Adus! Alamak! Sudah! Berdebar sangat, sebab itu kertas bagi Year 6. Bila aku tanya kat student tuh, katanya dia hadir exam papers tu. Alamak, mana paper dia ni?Aku terus mencari, membelek dan membongkar. (PANIK) Penyelaras Year 6 nak markah hari tu jugak!!


Tetiba student tu datang ke meja aku, hulurkan kertas dia & dgn muka yang sangat-sangat selamba, dia kata " Ustaz kertas ni ada kat dalam drawer meja saya (cakap orang putih doo), masa exam hari tu saya lupa nk hantar. Sorry ah Ustaz"!! (nah haih..terkejut aku..)


Aku: Macam mana kamu boleh terlupa hantar? masa ustaz kutip kertas kamu tak perasan ke?"


Dia jawab: Tahu la Ustaz, saya tak ingat nak hantar masa periksa hari tu, tadi cari2 kat meja, rupa2nya ada kat situ"


*"Masya Allah" [Ada jugak manusia macam ni rupanya]

No comments:

Post a Comment